برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

عقد کردم ولی نمی خواهم ازدواج کنم

منبع
خراسان
بروزرسانی
عقد کردم ولی نمی خواهم ازدواج کنم

خراسان/ پسری 18 ساله هستم. 3 ماه پیش با دختری که همه دنیای من بود عقد کردم. می خواستم ازدواج کنم که حالا نظرم عوض شده است. هرچه فکر می کنم نمی توانم خودم را به ازدواج راضی کنم. احساس می کنم که برای هر دوی ما زود است ولی او کاملا با نظر من مخالف است.

پاسخ مشاوره

مخاطب عزیز! در متن پیام شما ابهاماتی وجود دارد که سوال برانگیز است و از طرفی اطلاعاتی چون مدت زمان آشنایی تان و چگونگی آشنایی شما با همسرتان بیان نشده است. دلایل مختلفی می تواند موجب سرد شدن رابطه بین زوجین شود؛ اما دانستن ریشه این مشکلات کمک زیادی به حل آن خواهد کرد. عوض شدن ناگهانی تصمیم شما برای ازدواج با فردی که او را بسیار دوست داشته اید، می تواند به عوامل زیادی برگردد که انگشت اشاره حل این تصمیم هم به سمت خود شما باز می گردد زیرا طبق گفته خودتان نامزدتان با این ازدواج مشکلی ندارد و شما هستید که دچار تردید شده اید، پس در این مجال کوتاه، به چند راهکار مهم اکتفا می کنم.

شرایط رضایتمندی را به وجود بیاورید

ازدواج امر خطیری است که نیاز مند شرایط و اموری است تا ضامن پیوندی عمیق و ایجاد حس رضایتمندی در طرفین شود از جمله این شرایط، داشتن شغل و درآمد برای تامین مخارج زندگی، تناسبات فرهنگی دو خانواده، شناخت کافی طرفین از یکدیگر و... است. حال اگر این شرایط به صورت معیار های مورد نظر طرفین نباشد، رفته رفته باعث ایجاد خدشه در روابط زوجین و ظهور زمینه های نارضایتی در بین زن و شوهر می شود.

هدف تان را مشخص کنید

آنچه باعث ایجاد احساس ازدواج در شما با نامزدتان شده و آنچه که شما را از انجام این عمل بازداشته در کنار هم قرار دهید و به این نتیجه برسید که هدف شما از ازدواج چه بوده یا چه خواهد بود و حال آنچه شما را از این ازدواج بازداشته چیست؟ تعیین هدف در ازدواج امری بسیار مهم و ضروری است که می تواند در هموار کردن سختی های زندگی و رشد طرفین در کنار هم بسیار اثرگذار باشد. به همراهی همسرتان امیدوار باشید این که بیان کردید در 18 سالگی به فردی علاقه مند شده اید که به سرعت با وی ازدواج کرده اید و حالا تصمیم تان برای این کار عوض شده است، نشان دهنده آن است که شما در اوج سنین جوانی و بحران گذراندن دوره صمیمیت و ارتباط با جنس مخالف هستید ولی از آن جا که قصد داشتید با نیتی پاک جلو بروید و اقدام کنید و از طرفی شاید شرایط لازم برای ازدواج را ندارید دچار دوگانگی در انجام این امر شده اید. در این موقعیت بهترین کار می تواند طی کردن مراحل قبل و صحبت با نامزدتان درباره شرایط و دلایل اصلی درباره انصراف از ازدواج باشد. به احتمال زیاد با همراهی همسرتان، بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

از تاثیر اطرافیان غافل نشوید

ارتباطات نقش مهمی در زندگی هر فردی دارد به گونه ای که در تمام جوانب زندگی بشر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند اثرگذار باشد. به دایره ارتباطی خود دوباره نظری بیندازید و بیندیشید که چه افرادی با چه نظر ها و ایده هایی پیرامون شما زندگی می کنند که با آن ها ارتباط دارید. آیا مجرد هستند یا متاهل؟ پاسخ به این سوال هم برای تغییر شرایط تان کاربردی است.

دوست عزیز! ضمن تحسین شما که نسبت به این موضوع مهم اقدام به گرفتن مشاوره و راهنمایی از کارشناسان کرده اید امیدوارم پاسخ مشاور محترم بتواند در این مسیر به شما کمک کند، از آن جا که شما فردی بالغ هستید و مشورت گرفتن شما نشانه ای از مسئولیت پذیری تان است، ما نیز بر این نکته تأکید ویژه می کنیم که خوشبختانه ازدواج شما با علاقه و کاملا بر اساس انتخاب شخصی تان بوده است؛ بنابراین باید کاملا خود را نسبت به آن متعهد بدانید. همه ما نسبت به یکایک انتخاب هایمان در زندگی مسئول هستیم و باید پاسخگوی آن باشیم، مخصوصا در مقوله هایی که پای یک نفر دیگر نیز در میان است، آن هم امر مهمی مثل ازدواج که فردی را برای یک عمر زندگی مشترک با خود همراه می سازیم. امتیاز شما و همسرتان، موقعیت و شرایط سنی تان است که فرصت کافی برای شناخت یکدیگر و ساختن پایه های زندگی مشترک استوار را برایتان فراهم می سازد. ممکن است احساس این که زود ازدواج کرده ام یا هنوز باید تجربه های بیشتری کسب کنم در شما پررنگ باشد ولی این تعارض را می توانید با اصلاح و اتخاذ نگرشی جامع، هدفمند و راسخ درباره جهان هستی، زندگی، ازدواج و همسرتان حل بکنید. فراموش نکنید نقش همسرتان نیز در شکل گیری این ماجرا بسیار مهم و پررنگ است؛ پس حتما هر چه زودتر با وی گفت وگو کنید و در این تصمیم گیری اساسی او را با خود همراه سازید. تعویق آغاز استقلال زندگی مشترک با هدف یافتن آمادگی کافی و کامل می تواند راهگشا باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره